Alla inlägg under juni 2008

Av Linn - 30 juni 2008 13:24

Då var det måndag igen. Jag vaknade vid 6.15 imorse av Alice och till min stora förvåning låg Hasse kvar och sussade gott. Hoppsan, han som skulle upp 04.45 och iväg till jobbet. Smyger ur sängen och plockar upp Alice, väcke sedan Hasse genom att försiktigt säga "Älskling...Det är dags att vakna. Få inte panik nu, men klockan är kvart över sex och du har försovit dig!" hahahaha var längesen jag såg honom vara så snabb ur sängen hoho.

Stackarn, jättestressad och jätteotrevlig (ja han har bett om ursäkt) upp och ut i köket, koka gröt (isch jag avskyr att äta gröt på morgonen men vi hade inget annat). Jag matade Alice så jag fick äta kall gröt.

Kall havregrynsgröt med lite av Alices fruktpuré, och det regnade..

Men men, jag var piggare än vanligt och när jag lekt med alice och fått henne att somna om så diskade jag istället för att sova. Jag diskade och tog hand om tvätten. Sen var jag ute och handlade middagsmat och mat till Alice. Sen kom hasses mamma på fika.

Haha Alice blev livrädd när hon kom, skrek så hon satte i halsen och sen ville hon inte äta. Så hon fick välling och då verkade livet bli bättre för henne. Då kunde hon både le och skratta, korva på golvet, sitta i farmors knä och kasta leksaker omkring sig.

Farmor gick efter en stund och Alice fick sitta i sin gåstol medan jag hängde tvätt.

Nu sover Alice igen, eller gjorde till precis nu.

typiskt.

jahopp nu är hon vaken, men trött grinig och sketasur. men men, det går väl över.


Alice är verkligen det finaste jag har, underbaraste jag vet - mitt allt.

Hon gör mig glad med sina små upptåg och busiga leenden.

oh god I love her!

Av Linn - 27 juni 2008 21:28

Jag hade ju faktiskt en chokladbit. En rittersport, men den var inte god! den smakar STALL!

Av Linn - 27 juni 2008 21:21

Om jag visste att det är så här tråkigt H har när jag varit ute så hade jag nog aldrig gått ut. Fy bövelen.

För tidigt att lägga sig, ingen action på msn, datorn låter för jävligt, ingenting på tv, inget gott hemma, ingen läsk, torr snus och så har jag sllutat röka! det regnar och är kallt.

Tur att det är min tur imorn!

Av Linn - 27 juni 2008 15:57

Jävla skit. skrev nyss detta inlägg hur långt och detaljerat som helst men OJ allt försvann helt jävla oförklarligt och jag orkar inte skriva om allt igen. Fan va sne jag blir.

SKitsamma, idag var jag och röntgade mitt knä med alla konstiga knölar på. Men får la svaret från vårdcentralen om nån vecka. segt. men är säkert inget farligt. kanske är jag en knölpotatis. yeah you rock fuckin' potatoe! Powtäytoow!

Sen var det förbi systemet (premiär haha) och handla öl till mig och Lotta, som för övrigt varit en velfia idag. Haha väl inne på systemet kollades det väldigt misstänksamt på mig, men så är det när man råkar se ut som en 12-åring vad man än gör. Öl blev det köpt iallafall. H ska ha några av dom ikväll också. Han ska på Skiröfest, blackjack idag vad det nu är för nåt. Kul för honom att få gå ut, hoppas han får jätteskoj. själv ska man sitta hemma och äta choklad å det går bannemig inte av för hackor heller inte.

Imorn däremot blir det lite förfest hos Lotta och sen vidare ut. får se om vi tar hotellet eller dang. jag vill till Hotellet och träffa camilla och hennes kompis albinita, men Lotta surade ihop och ville tydligen träffa mig själv (konstigt att det gick bra att lizeth följde med då) så får väl se. Hon vill till Dang och sjunga karaeoke, men det är ckså kul. Sen ville hon gå ut idag istället, av anledningen att hon var så himla sugen. Men kan inte idag. då hette det att hon vill gå ut idag för att hon inte vet om barnvakten ställer upp imorn men jag börjar se ett visst mönster och håller fast vid imorn. Det är imorn vi är överens om och jag har redan lovat H.

När jag sa att det antingen fick bli imorn eller inte alls så funkade det helt plötsligt utmärkt. Skitsamma, ingen stor grej, ska bli kul iallafall!

Nu väntar jag på H och pizza. Har blivit väldigt mycket pizza denna veckan (grattis fläsket, tillökning!) men idag blir det för att det är bra att grunda med innan man hinkar i sig. Som H ska göra. Fast han jobbar imorn mellan 6 och 12 så kanske blir rätt lugnt för honom ändå. Stackarn, hoppas han slipper regnet också.

Nu ska jag väcka Alice så hon kan somna om ikväll så jag kan få nån ro nån gång så jag kan göra vad jag känner för såååå jag kan gå och lägga mig nån gång så att jag sover och slipper vara vaken när H kommer hemvinglandes och vill ha sex för att han är fyllekåt. eller nåt.



Av Linn - 25 juni 2008 23:25

Igårkväll och i natt hade jag jätteont i magen. Fic en tid på eksjö på morgonen och åkte in dit. Efetr några prover ksickades jag till kvinnokliniken och var strängt tillsagd att jag inte fick äta eller dricka. Jaha tänkte jag, kul jul, inte ätit på 17 timmar. hoja. Fick beskedet att det skulle dröja flera timmar både på kvinnokliniken och sen att får träffa läkaren igen och hur länge får man egentligen lov att hålla en patient på fastande mage? Jag fick svimmningskänslor och efter att flera gånger sagt till personalen att jag verkligen var i behov av något att äta så gav jag upp. Jag tog mitt pick å pack och "checkade ut". Så nu ställer jag mig frågan om inte dom gjorde väldigt fel? Fick höra i receptionen att de förargades över att ingen satt dropp, så hade jag sluppit må så dåligt och åkt hem. men då var det för sent.Så jag hoppade på bussen, fortfarande med ont i magen och med en räkning från sjukhsuet att betala. Betala för ofullständiga undersökningar, dåligt bemötande och absolut ingenting. det enda jag fick var 2 panodil.

Ofta jag vill betala 300 spänn för 2 jävla panodil? Har skrivit ett långt klagobrev och mailat iväg, så det så!

Jaja, väl hemma fick jag ätit och sovit och provade med laxermedel. det fungerade faktiskt. Gick in på dass med förväntningarna att lyfta 40 cm från dassringen och bli av med hörseln av pga smällen, men ack så dramatsikt blev det inte. Ska inte prata närmare om detta för det är väl kanske inte så intressant?

Nu kommer snart H hem. vi ska gå och lägga oss.

Imorn är det torsdag och sista kvällen då H jobbar innan helgen. Det ska bli skönt att ha honom hemma. och nästa vecka jobbar han förmiddag, gillar det mycket bättre. då blir inte kvällarna så ensamma. Man skulle haft en katt.

På lördag blir det utgång med Lotta om jag repat mig, mår bättre nu faktiskt. ska bli sköj!


Av Linn - 23 juni 2008 17:38

Idag har Alice namnsdag så jag och H köpte 2 nya leksaker till henne. En "telefon" med tre miljoner läten och funktioner och roliga färger och en barnvisesnurra. Man trycker på en knapp i mitten, ett djur kommer fram och en sång om just det djuret börjar spelas. "ticketitacketitock, en mus det satt i min rock. Men klockan slog fem och musen sprang hem, ticketitacketitock!". Helt ologiska barnvisor (som jag aldrig hört förut) "en gammal man utan gumma spelade gärna på sin trumma. ett tu tre, hunden fick ett ben. och gubben blev jättesen" är en annan av visorna.

Alice är för övrig rädd för snurran!

I övrigt är det en regnig dag utan mycket till händelser. H Har fått röda prickar över hela kroppen, mycket tjusigt, och har vart hos läkaren idag. Det var troligen en lätt reaktion mot penicillinet han äter och är inget farligt. Det var tur, jag blev orolig att han skulle bli jättedålig.

Eftersom det inte blev något mer i lördags, utom 2 groggar senare hos Lotta, så ska jag få gå ut en sväng på lördag. Med Lotta.

Hasse får gå ut på fredag om han vill, väljer han att stanna hemma (vilket är stor chans att han gör eftersom att han jobbar 6-12 på lördag) så har jag lovat honom att han ska få sitta precis hur mycket han vill vid datorn.

Nu är alice gnällig. Inget passar och allt är fel. ska låta henne avsluta detta inlägget nu.

alice: hhhh.,.l,l,.,ö.,iuj-PLI9Ä*5'5GTohbn nib b b nhnhnj bn m, m ,ygtnhby6gth5rt6bl,juhmn 0l-.

Av Linn - 21 juni 2008 20:12

Lennart skulle sitta barnvakt åt Felicia så jag och Lotta kunde gå ut ikväll men nähe. Fick ett sms imorse om att dom har en "fnurra på tråden" och att han inte ville sitta barnvakt. Just som jag vant mig vid besvikelsen och ställt in på att det inte skulle bli nåt med Lotta så ringde hon och sa att han eventuellt skulle ställa upp ändå.

Nähe då var det ju midsommardagen och röd dag och därmed inte en enda liten pubjävel öppen i hela "stan". Åter till besvikelse bara för att bli glad igen när vi kom på att jag faktiskt har en flaska malibu átt dela på. Då var alltså problemet löst, om det inte vore så att Lennart bestämde sig för att han var för trött. Och därmed lämnades problemet olöst och resulterade i att det inte blev någon utgång idag.

Lika bra. Då får jag en mysig hemmakväll med H med pizza, buzz, film och monopol och det går inte av för hackor det inte! Som pricken över i:t så slipper jag må åsna imorn och ångra alltihop det första jag gör när jag vaknar. Därmed slipper bestämma mig på nytt att jag minsann aldrig mer i hela mitt liv ska dricka ens en lättöl.

För du förstår, att nu när man inte så ofta dricker längre så mår man dubbelåsna.

Av Linn - 21 juni 2008 06:50

Var det inte i natt man skaulle drömma om sin blivande man?

Jag drömde något helsjukt.

Jag drömde att jag och H köpte på oss en massa braj ( H som är sååååå emot droger) som vi sedan åt som choklad och spelade monopol. Vi tröttnade på brajet och bjöd över Lotta istället, som i sin tur tog med sig sin Lennart. Rätt var det var så försvann H in på toaletten och Lotta var inte långsam att springa efter. Inte ett ont anande satt jag kvar vid monopolet tills de kom tillbaks. När det sedan hände igen blev jag nyfiken. När jag sedan såg Lottas bleka arsel invid badkarskanten blev jag fundersam och tog mig en närmre titt. Bakom henne, till min mycket stora förvåning, låg H på huk i badkaret och utförde oralsex på Lennart! I drömmen utbrast jag "Fy fan!" och H utbrast lika förvånad "Hoppsan s".

Och det var väl ungefär vad hela drömmen gick ut på. Och jag som förväntade mig en dröm om min blivande make. Hur skall detta tolkas?

Glömde dock blommorna och kanske var det därför det blev fel.

 Nåja.

Ikväll ska jag kanske gå ut med Lotta. Beror på om något är öppet.

Vi ska väl ge oss ut under dagen på barnvagnspromenad och kolla om det finns nåt öppet. Kalaset står mig dyrt då jag, för att få lov att gå ut, lovade H att ge honom extra sovstunder idag, extra fritid idag, att jag skulle ta alla blöjbyten, alla matningar, nattningen, badet, handla och matlagningen. Han skulle bara behöva sitta på rumpan. Men det är det värt.

Han är så snäll som låter mig gå ut ikväll, kännr mig som en riktig skit egentligen. Får så fruktansvärt dåligt samvete när jag ska göra något på egen hand, och då har jag jävligt svårt att slappna av.

Jobbigt bara om jag ger hhonom allt detta och så hoppsan så är inget öppet haha. fast det ska vi ju kolla så han tjänar på sin höjd ett par blöjbyten och en sovstund.

Fast det är han värd oavsett.

Presentation


Hej!
Jag heter Linn, är 21 år och mamma till två töser, Alice & Linnea. Här skriver jag om min dag, mina tankar och mitt liv. Enjoy!

Omröstning

Följer du min blogg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna en rad i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards