Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Det går framåt

Av Linn - 26 mars 2010 20:33

mjodå, sakta men säkert. Alice har börjat på förskolan och det går kanonbra. 15 timmar per vecka , så 5 timmar om dagen tisdag, onsdag och torsdag är hon där. Det är skönt för oss båda, hon får leka av sig, jag får lite egen tid med nea och bäst av allt, vi får lite distans från varandra och det är nyttigt. Nea har fått plats på samma avdelning 26e maj. Sen blir det till att söka jobb på allvar. Igår var jag på en anställningsintervju, för ett semestervik förvisso, men alltid nåt. Det gick inge vidare. Visst jag har utbildning, men jag har ju inte jobbat speciellt mycket efter gymnasiet, har ju bara varit på smällen och mammaledig på löpande band. De ville ha någon med lite mer erfarenhet eftersom jobbet kräver ganska mycket erfarenhet och ensamansvar. Men det löser sig. I veckan ska jag ringa till lite fler ställen och bara hoppas på det bästa. Nu söker jag lite på halvtid kan man säga, har ju fortfarande en av ungarna hemma på heltid. Fick höra att mölndal skulle ta tillbaks sina timvikarier och lägga ner resursenheten från 1a maj. Så då har jag troligen en chans att iallafall få gå på timmar och sådär. Alltid något. Vi får se, men jag anar en ljusning.

Allt börjar kännas lite bättre nu med allting. Har vant mig vid tanken på att det inte är jag och hasse längre. Den tanken har väl visserligen funnits ett tag och är väl inget jättenytt men det är nog först nu jag vant mig på allvar.Det finns stunder jag saknar, men jag måste säga att jag är nöjd med mitt liv som det är nu.

 
 
Simon

Simon

26 april 2010 20:21

Dig minns jag! Hittade gamla chattloggar med dig på datorn här. Zomis hette jag på Lunarstorm en gång i tiden.

Härligt att se att du lever.

Kämpa!

http://www.metrobloggen.se/zomis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 9 juni 2010 21:05

Vi  fick avslag på socansökan. Tydligen hade hasse en del pengar i fonder och på konton och jag hade en del i aktier. Detta visste vi ju men de är ju låsta, vi kommer ju inte åt dem. skulle fixa så att banken styrker att vi inte kommer åt dem så skul...

Av Linn - 1 mars 2010 13:27

Jag råkade offentliggöra mitt och fredriks förhållande på facebook. Herregud. Hasse skrev "grattis till nytt förhållande, hoppas det går bra mellan er. har lite frågor angående försörjning nu när du ändå har en ny men det kan vi ju ta på telefon". Di...

Av Linn - 12 februari 2010 13:08

Tack vem du nu är som gav mig en sån härlig kommentar igår!   Idag känns allt lite bättre. Igår var ingen bra dag. Jag tröstade mig framför datorn med spotify. Sen åkte jag in till stan för att ta en fika med jonathan. Det var inte uppskattat all...

Av Linn - 11 februari 2010 15:18

Är jag så jävla hemsk då? Jag orkar inte mer.

Av Linn - 11 februari 2010 13:22

Helt plötsligt blev det ett jävla rabalder om allt. Jävla bråkande. Varför kan inte allt bara få vara som vi kom överens om från början? Vi hade bestämt hur vi skulle göra med allt. Varför ska han börja bråka och riva i allt? Ett tjaffs om en jävla m...

Presentation


Hej!
Jag heter Linn, är 21 år och mamma till två töser, Alice & Linnea. Här skriver jag om min dag, mina tankar och mitt liv. Enjoy!

Omröstning

Följer du min blogg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna en rad i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards