Alla inlägg under december 2008

Av Linn - 8 december 2008 08:49

Alice har somnat om, men jag måste dra upp henne om 10 minuter. Vi ska till dagis å jag har fixitmöte. fixit är en grej för arbetslösa ungdomar men jag fattar ej poängen. Jag blir väl inte mindre arbetslös av det liksom. Nu är fallet så att jag ringde och sjukanmälde mig idag, för jag har haft feber och är snorförkyld och jättetrött å hellre går hem å lägger mig den stunden alice är på dagis. Men hon jag pratade med är inte trevligast i världen så jag fick dåligt samvete.. Hon har tex föreslagit att jag ska dra med mig alice de gånger jag inte lyckas få barnvakt eller dagis. öh vi är typ 25 ungdomar som sitter still hela mötet och jag tror inte det vore så uppskattat att ha med henne dit vare sig för resten av folket eller av alice. Hon skulle fara omkring som ett torrt skinn och ta allas uppmärksamhet. skull ejag säga till henne att vara tyst och sitta stilla (hur baturligt det nu är att tvinga en ettåring att sitta still på möte) så skulle hon börja illvråla och det skulle ändå inte gå att ha nåt möte. Så nej jag tror inte det.

Så nu är frågan, ska jag tvinga mig till fixitmötet eller ska jag tillåta mig att gå hem och vila? Jag har förvisso redan sjukanmält mig, men jag kan ju alltid säga att jag mår bättre. Men det gör jag inte. Jag känner mig precis lika igenkorkad å dunderförkyld som hela helgen.

Jag tror jag struntar i fixit.

Av Linn - 4 december 2008 11:26

Nu var det väldit längesen jag bloggade, känns det som iallafall.

Alice har fyllt år, vet inte om jag skrev om det sist elle rnär jag slutade. Det var iallafall mycket folk på hennes kalas och god tårta! Supermysigt och massa fina presenter.

   Å så har vi börjat skola in ALice på dagis. Eller snarare, nu är vi snart klara med inskolningen. Det har gått jättebra. Ja var orolig för hur det skulle gå eftersom hon varit lite fjantig med andra barn och höga ljud, men det har gått hur bra som helst. hon har inte varit ledsen en enda gång!

   Graviditeten går väl också bra antar jag. mår inte illa längre och är inte tillräckligt tjock för att räknas som otymplig ännu, så det är väl i sin bästa tid nu. Jag är i vecka 18 nu, snart halvvägs - tjoho! Kände första sparkarna för nån vecka sen, riktigt mysigt :)


Presentation


Hej!
Jag heter Linn, är 21 år och mamma till två töser, Alice & Linnea. Här skriver jag om min dag, mina tankar och mitt liv. Enjoy!

Omröstning

Följer du min blogg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna en rad i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards