Alla inlägg under november 2009

Av Linn - 25 november 2009 22:16

förllåt, nu var det ett par dagar sen. har ju varit mycket,packning, tyskland och i söndags lämnade jag äntligen vetlanda som bostadsort!

Nu befinner jag mig i majorna hos min far. Idag har jag och Alice haft en mor-dotter-dag, urmysigt. Vi tog först en lunch och en fika på café zenit, sen en mycket kort sväng till lekplatsen i djurgårdsparken. Det var ett riktigt skitväder, som att gå in i en blöt dimma. Det regnade inte riktigt, iallafall inga urskiljbara droppar. Det var mer som en våt disig dimma och så blåste det så in i norden. Så det blev bara 5 minuter. Sen stack vi ner och tog spårvagnen till centralen och där hoppade vi på pendeln till kållered och besökte öppna förskolan. Vi ska ju bo tvärs över gatan och jag tänkte det kunde vara kul att kolla läget. Det var supertrevligt! Inte så mycket folk, barn i olika åldrar och hur mycket saker att leka med som helst. stor lokal, mjuka soffor, fika, lite musik och en stor och trevlig pysselavdelning som innehöll allt, jag menar verkligen ALLT! Där fanns papper i olika färger, papper i olika material, papper i olika storlekar och olika mönster. Det fanns stämplar med 1000 olika motiv, sådana där stämplar som skär ut små konfetti i olika motiv (har glömt vad det heter) med en mängd olika motiv, vatten färger i lika många kulörter, olika penslar, pärlor, glitter i 30 färger, kritor av alla de slag, tuschpennor, olika tyger, textilfärger, olika sorters klister, trolldegsformar, färdiga gipsprylar att måla, ramar, insamlade löv att klistra på papper, flörtkulor och frön, bivax att forma till ljus och piprensare att fläta kransar av....För att nämna en bråkdel! Vi hade sångstund och sjöng lite mysiga sånger. Alice trivdes som fisken i vattnet. Nea har varit hos mormor hela dagen. Hon sover där i natt. Alice sover här, hos min far. Hon var helt utmattad flickan. När vi kom hem gick vi till hängmattan med min far och ellinorskan och käkade mat. Panerad ost och stekt potatis. Kicki kom också och åt. Alice åt från allas tallrikar som vanligt. Min underbara underbara dotter!

Men nu längtar jag efter nea. Min lilla bebisskrutt. Men det har varit väldigt skönt och välbehövligt med en dag att bara få ägna mig åt alice. Det har verkligen behövts. Hon uppskattade det också, det märktes väl. Min gumma!

Nu är det snart hoppisängdags. Eller snarare hoppisoffandags. Alice fick den stora lufmadrassen och eftersom jag är aningens förstor för spjälsängen så får jag ta soffan. Det går bra det. Imorn ska vi möta upp mamma vid halv 11 och ta bilen till kållered och ställa in ölen på kylninå jag och fredrik och julio ska festa till det tråkiga och fredrik har lovat att göra potatisgratäng!)g (på lördag blir det städning, de bjuder på en hyra om vi tar deras städning, s och kolla lägenheten. igen. mamma är sugen. Sen blir det nog till att ta en tripp till läkaren med mitt knä som gör så fruktansvärt ont. fortfarande, tre veckor efter operationen. Går på treo och vilja och det håller inte i längden. Får väl se vad de säger.

God natt nu!

Av Linn - 21 november 2009 22:27

okej. Lite spontant såhär sista kvällen som vetlandabo- följde med grannen på förfest (jag har hållt på sen 3.30 i morse). Mycket spännande.

Av Linn - 18 november 2009 16:00

Jävla skitstad. Idag var jag på öppna förskolan med alice och nea. Det var en massa mammor där men inte en själ pratade med mig, ingen såg ens åt mitt håll. Det är som Tanja säger, man blir så jävla ledsen. Men sådana är folk i denna staden. Inbundna och sjukt svåra att komma in på livet. Jag hatar denna stad!

Det har regnat. Hela dagen. Nea har gnällt ögonen ur sig och Alice har lyssnat mindre än vanligt. Hasse kommer hem, lägger sig på golvet med barnen och gör en massa jobbiga ljud. Det känns som jag är gift med en stor bebis. Inte för att han på oansvarig på något sätt men han gr ner till bebisnivå så fort han kommer hem. Jag lider brist på vuxet sällskap. Jag hatar denna stad!

Det är en skitdag. INGET har varit bra med denna dagen.

Dagens - : det regnar

dagens - : det blåser

dagens - : det är stökigt hemma

dagens - : jag hinner inte städa för barnen krånglar

dagens - : öppna förskolan och de som hänger där är skit

dagens - : jag är hungrig och har bara ätit macka idag

dagens - : mitt knä värker

dagens - : får tjata på hasse så han söker jobb


ett enda +.

dagens + : imorgon är det torsdagsgruppen.

Av Linn - 16 november 2009 15:16

I natt har jag sovit fruktasnvärt dåligt. Hade jättesvårt att somna och har vaknat ett flertal gånger i natt och drömt en massa konstiga saker. Vaknade med ångest och kände mig jättedum för att jag skrikit åt hasse när han skulle gå till jobbet. Jag tyckte också det var en smula konstigt att Alice och Linnea inte vaknat men mest undrade jag hur jag kunde säga nåt så hemskt som "jag avskyr dig" till hasse. Jag skulle precis ta telefonen och ringa och be om ursäkt och förklara att jag inte vet alls vad som flög i mig när jag upptäckte att klockan bara var 04.12 Genast blev allt väldigt märkligt, hade han gått till jobbet så extremt tidigt? Sneglade mot rummet han sov i (vi sov i olika rum med tanke på hans larmklocka) och såg att dörren var stängd. Ligger han där och sover? Men vadå, han gick ju till jobbet, jag skrek ju åt honom? Helt förvirrad tänkte jag att jaja jag får väl försöka somna om och ringa honom när ungarna vaknat och förklara mig. Sagt och gjort. Jag ringde, fortfarande jätteförvirrad, och sa "hej förlåt att jag skrek åt dig i morse, för jag gjorde väl det?" han förstod inte alls vad jag pratade om så då gick det upp för mig att det hela måste varit en väldigt verklig dröm. Så verklig att det fortfarande nu i skrivande stund känns som det faktiskt har hänt.

Hur som helst.

Klockan nio gick jag och barnen och tog en fika på konditori stjärnan med jeanette och hennes son. Det var mysigt. Sen tog vi en sväng till lekplatsen så Alice kunde springa av sig lite. Efter det sa vi hej då och gick till BVC. Det var dags för alices tvåårskontroll idag. Min stora flicka! Hon väger numera 12 kilo och är 86 centimeter lång! Jätteduktig var hon också, vare sig bråkade eller gnällde någonting alls. Vi stannade kvar en stund på öppna förskolan efter kontrollen så barnen fick lunch i sig och leka, sen blev det promenad i vagnen. Bägge två somnade med en gång.

Nu har jag äntligen en liten stund för mig själv. Hasse tog barna i vagnen och gick och handlade. SNart är det middagsdags och ikväll blir det till att packa vidare.

Jag har ont i magen. Det liksom spänner. Längst ner, mest till vänster. Har haft det i flera dagar nu.

Fortsätter det imorgon så ringer jag vårdcentralen.

Av Linn - 15 november 2009 20:39

Idag blir min älskling Alice 2 år!

Vi har haft kalas hela dagen. Först kom morfar och Ellinor, sen kom farmor, farfar, farbröderna och erika också. Alice fick en massa fina presenter, en docka med badkar och dusch, ett pussel, en mamma-mu film, lite kläder, ett par pyjamasar...för att nämna lite. Minns inte vad det var mer just nu haha. Av mig och pappa fick hon en rosa docksäng och ett set med saker till hennes leksaksspis. Frukter och sådant. Alla frukter är tvådelade med kardborreband mellan, det har varit alices favoritsyssla idag - att dela frukterna!

Alldeles för mycket tårta och kakor har det blivit också, mår illa fortfarande. Men gott var det. Och alice blev glad för alla presenterna!

Av Linn - 14 november 2009 21:56

Idag har hasses farmor och farfar och faster varit här på kalas för Alice. De hade med sig hur mycket goa kakor som helst, ballerina, syltkakor, hallongrottor, vaniljbullar, sockerkaka och så hade vi kolatårta. Mums tyckte Alice!

Det är ju egentligen imorn hon fyller men vi har fått dela upp det av olika anledningar. Alice fick en docka som hon genast omfamnade kärt och så fick hon kritor och en målarbok. Perfekta presenter.

I morgon blir det mer kalas, då kommer morfar, farmor, farfar, farbröderna, erica och kanske dans nya. Då blir det mycket fina "ket" som alice säger. Av mig och pappa ska hon få en rosa docksäng och ett set med spistillbehör, tex ägg, fisk etc. Hon gillar ju att laga mat!

Dagens + : Kakor i mängder

Dagens - : Knäont

Av Linn - 13 november 2009 17:28

Svårt att komma på en rubrik till varje inlägg. Därför får rubriken bli rubrik.

När jag duschade förut så blev hela kompressen som sitter över operationssåret dyngsur. Så den fick jag ta bort. Jättekonstigt eegentligen eftersom den var plastad men någonstans har den läckt. Så jag fick skicka min man till apoteket och köpa kompresser. Nu har jag ont som tusan i knät. Inte fick jag tag i läkaren heller för telefontiden till tidsbeställningen varar visst bara en timme om dagen. Så nu får jag vänta tills på måndag. Jag som nojar mig över provsvaren! Är det en dum eller snäll knöl jag hade i knät?

Av Linn - 13 november 2009 12:40

Hm. Igår på torsdagsgruppen åt vi ju middag. Sen hoppade alice över till theos plats och åt hans mat. Innan dess hade de lekt med varandra i över två timmar. Nu har lillkillen theo blivit sjuk i feber, hosta, diarré och snuva och de misstänker svininfluensa. Bara en tidsfråga?

Stackars lille theo :(

Presentation


Hej!
Jag heter Linn, är 21 år och mamma till två töser, Alice & Linnea. Här skriver jag om min dag, mina tankar och mitt liv. Enjoy!

Omröstning

Följer du min blogg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna en rad i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards