Alla inlägg under juli 2008

Av Linn - 23 juli 2008 18:03

Idag är jag inte fullt lika uppretad som igår. Men jag står fast vid allt jag sagt, även om jag kanske tog i lite för hårt. Kunde utelämnat alla svordomar till exempel. Men de behövdes, just då. Vill fortfarande helst slippa se eller träffa henne men vågar jag iallafall påstå att jag inte tänker göra nåt som jag sen ångrar. Hasse har lovat att han ska prata med hoom. Känns skönt att han visar lite stake.

   Idag har jag och hasse varit och spelat minigolf med adam och anton. Det var trevligt. Alice satt i vagnen och var ganska snäll hela tiden, bara mot slutet hon tjurade till lite, Men efter lite välling somnade hon gott så det vart inga problem. Jag och Adam kom på delad sista plats (jag säger ju att jag är typ sämst på spel, adam hade säkert bara otur). tvåa kom anton och segrade gjorde min älskling. Grattis!

   Idag skulle hyllan från ikea komma. Men snubben som körde hit den ringde från ekenässjön idag och meddelade att hans bil oturligt nog gått sönder så den kommer imorn istället. Hoppas den hinner komma så att jag hinner hjälpa till att sätta ihop den innan jag åker till göteborg. Mamma/mormor kommer och hämtar mig och Alice imorn redan. Efter all skit och tjafs med susann kände jag att jag ville komma ifrån vetlanda redan igår men mamma kunde inte då och i nuläget har jag inte några direkt extrapengar att lägga på tågbiljett. Så jag får vackert vänta till imorn. Iallafall en dag tidigare en det var bestämt från början.  Kan tyvärr inte skrivanågot därifrån då jag inte kommer ha någon dator tillgänglig, smsblogg är nog inget för mig och jag lär inte orka pallra mig ner på stan till biblioteket för att blogga heller. Så det kan bli tomt från å med nu och en vecka framöver. Om jag inte hinner skriva imorn då.

Ha det!

Arg

Av Linn - 22 juli 2008 20:19

På Hasses mamma. "Varför valde du honom då, om du ändå aldrig är nöjd?" Hur fan kan du ens med? Att du orkar med dig själv.


(detta är inte originalinlägget. Jag tog bort det. Ni som läste det ska veta att jag menade varje ord, men för allas trevnads skull tog jag bort det)

Av Linn - 21 juli 2008 23:16

Idag har inte hänt mycket heller. Gjort ett storkok mat till Alice, Baby Bolognese, eller stavas det så? Hon åt 3 skedar sen var det inget att ha. Märkte sen att hon skitit rejält så det kan varit därför hon inte vill ha. Ingen vill väl käka mat med hela röven full av bajs? Sen lagade jag mat åt oss och sen en god drink av glass, kokosmjölk, lime och ananas till mig och Hasse till efterrätt. Sen var görgo! Hasse fäste sladd vid väggen och skruvade upp Alices nya lampa, en orange sjöhäst (den är faktiskt finare än det låter och passar dessutom in i rummet).

    På fredag vankas det göteborgsresa för mig och Alice. Mamma/mormor kommer och hämtar oss. Hasse kommer på Tisdag och så stannar vi till Lördag veckan efter. Vi hade tänkt träffa lite av mina kompisar och familj och så kanske gå på liseberg. Om man nu vågar åka nåt där, är ju inte säkert efter all skit som hänt där. Känns ju jävla tryggt att befinna sig 25 meter upp i luften med vetskapen att man när som helst kan krascha i marken, eller? Eller är det just det som är spänning?

   På onsdag kommer vår hylla vi köpt på Ikea, eller snarare "runt onsdag" som de så fint sa på Ikea. Det är enstor och otymplig tv-möbel med skåp och lådor så att vi ska slippa plocka dvd-filmer hela tiden. Dessutom är den mindre klättervänlig och därmed minskar vi risken att Alice ramlar och slår sig fördärvad. Kalla mig curlingmamma om du vill, det pratades det om på båten i helgen, men det är väl inte fel att röja undan de onödigaste riskerna eller? Jag tror inte att livet blir nån vidare tuff överraskning bara för att vi barnsäkrar lite.

    Nepp nu ska min käre pajk få ta över internetandet.

Har suttit här en bra stund nu å lagt över bilder på bilddagboken och grejer. Check it out-  http://chivalia.bilddagboken.se

 Natti!


Av Linn - 20 juli 2008 17:19

Då var man hemma från Tysklandstrippen då. Över lag har det varit kul, trots en del duster. Tycker jag fick lite missriktad kritik från Hasses mamma precis efter middagen på båten hemåt. Jag hade klagat 3 gånger på att vattnet Hasse hämtat till lillans välling vart för kallt. Jag vet inte, men det hela kom in på om jag skulle få fler barn, hur det skulle gå? Eftersom jag "bara klagar hela tiden". Känns surt och obefogat.

Annars har det varit kul. Efter en bilresa ner till trelleborg och en båtresa därifrån till travemünde bar det av till Lübeck över dagen. Därefter tog vi bussen tillbaks till travemünde och sen, 2 flak öl rikare, båten hem igen. Tog en liten omväg från trelleborg. Så det har varit mest åkande, men lite turistande har det allt blivit.

   Nu har Alice fått 2 tänder! eller ja, de har fortfarande inte kommit upp speciellt långt, bara någon millimeter, men dom finns där. Och så har hon lärt sig pela och försöker härma ordet "titta". Så med sitt knubbiga lilla finger pekar hon nu på allt och säger/viskar "t-tah!". nya skor har hon fått också, jättesöta små rosa-vita adidasskor med lite diskret mönster av blommor och fjärilar. Inte alls min grej att köpa "dyra" bebisprylar, men när jag såg dom blev jag kär!


Av Linn - 17 juli 2008 07:28

Idag händer inte mycket vad jag vet. Det är rätt grått, fast om man tittar noga kan man se den ljusblå himmelen skymta bakom molnen. Vi ska väl ut till Lindås, Hasses föräldrar, och planera tysklandsresan.

   Japp för imorn är det dags för Tyskland. Första gången vi åker utanför sveriges gränser med Alice. Syftet med resan är inte riktigt klart för mig men det är alltid kul att hitta på något, så kanske är det just det som är syftet.

   Igår var vi på Ikea, jag, Hasse, Hasses kompis Anton och ALice. Köpte en tv-möbel som kostade multum och lite barnsäkerhetsprylar. Kantskydd, petskydd till eluttagen, klämskydd och lås till skåp och lådor. Väldigt nödvändigt faktiskt. Tand nummer 2 är på väg nu, inte brutit i genom än men väldigt snart. Hoppas jag.

Av Linn - 13 juli 2008 13:18

Nu har Alices första tand trängt igenom! Igår gjorde den det. Den syns knappt, vet inte om det beror på att det är både händer och tunga ivägen för det mesta plus att hon blir jättearg och slänger med huvudet fram och tillbaks när man kollar efter, eller om det är för att den ännu är så yttepytteliten. Men man känner den med fingret, som en liten vass kant. Inte undra på att hon varit gnällig och svårmatad på senaste. Nere fram till vänster sitter den, och ptja, det är ju faktiskt på tiden att det kommer igång. Hon är ju trots allt 8 månader.

    Kryper gör hon bättre och bättre för varje dag! Det går både snabbare och stadigare och mer målmedvetet. Än sålänge går det i en lagom hastighet, rätt långsamt, blir inte så svårt att hålla reda på henne. Ännu, som sagt haha. Skada sig hinner hon dock göra snabbare än man hinner blinka. Här om dagen skrämde hon ihjäl mig. Hon stod på alla fyra och skulle sträcka sig efter en film när hon tippade över åt vänster, slog runt och dunkade sidan av huvudet i hyllan och sen bakhuvudet i golvet. Det gick jättefort och dunkade till rätt så rejält och jag tänkte "Shit nu fick hon hjärnskakning!". Hon låg för en sekund på golvet och såg förvånad ut, sen sköt hon ut underläppen och tjöt lite. Det gick över nästan lika fort som det skedde och blev vare sig bulor eller blåmärken och leken fortsatte precis som inget hänt. Så det såg nog mer dramatiskt ut än det var.

    Hasse har semester och det är nästan mer jobbigt än skönt. Han är spattig och rastlös och allmänt tjurig. Hittar småsaker att gnälla för och måste ha invändningar mot precis allt allt allt. För en liten stund sedan kom han in till mig och Alice och sa med en gnällig min "Alltså, Linn. Du måste verkligen sluta använda så mycket toapapper!". På frågan om hur mycket toalettpapper jag egentligen förbrukar när jag torkar mig i arslet svarar jag 2-4 per rövtork och han ser helt förskräckt ut. Av en Hans med fortsatt förskräckt min får jag sedan en lång och mycket övertygande förklaring: "Jag använder minsann bara 1 ark per torkning! ETT ark! Perforeringen är faktiskt till för att man enkelt ska kunna riva och använda just 1 ark! Varför tror du det finns ark egentligen?"  "Oh, jaha".

Det mest ironiska är att vi, precis innanför skithusdörren, har en hel bal med skithuspapper som i skrivande stund innehåller 56 obrutna rullar! Och hans största problem i tillvaron var just då att jag använde för mycket toalettpapper! 

Det är ju skönt med en bekymmerslös tillvaro!


Av Linn - 11 juli 2008 12:03

Nu är vi hemma igen efter ett par dagar i Göteborg. Vi åkte i måndags, 27e, med tåg, första gången med Alice. Hon var snäll faktiskt, gnällde lite från och till, sov en stund och lekte resten. Charmade som vanligt alla hon såg haha. Eftersom vi har barnvagn i Göteborg så hade vi inte med vår, så jag hade henne i bärsjalen och bar en kasse, Hasse bar resten av packningen. Vi var ett bra team!

Första dagen hann vi inte mer än äta förrän det var dags att lägga Alice, sen spelade vi spel på kvällen, jag förlorade. Dagen efter var vi hos mamma och fjorde inget speciellt. Spelade spel på kvällen och jag förlorade. På onsdagen träffade vi Sarah och Isabelle och sen var det dags för Liseberg, och på torsdagen åkte vi hem. Vi sov hos pappa alla tre de första två nätterna, sista natten sov Alice hos mormor och vi var på Liseberg på kvällen. Körde 5-kamp med pappa och Ellinor, pappas fru. Riktigt trevligt! Jag förlorade. Jag är usel när det gäller spel!

  Nu kan Alice krypa! Hon är så duktig. Var på Bvc idag, hon vägde 7616 gram och var 67 cm lång. Det går inte lika fort uppåt längre. Men lite har hon allt växt!


Av Linn - 7 juli 2008 09:43

Idag hade jag tid för en halvkroppsmasage. Den skulle äga rum klockan 9 nere på friskvårdscentret. Gick upp i god tid, åt makaroner till frukost, jag vet blä, men osten smakade jäkligt mystiskt idag, duschade och gjorde mig i ordning och gick i god tid ner. Väl nere satt en stor lapp på dörren, SEMESTERTIDER GÄLLER! VECKA 28-31 ÖPPET MÅN-FRE 16-20.

Jaha? men...? Min massage då? Jag blev smått tjurig, stod kvar en liten stund och vände sen hemåt igen. Inte hade jag nåt mobilnummer och inte var det någon där. Visserligen var det 20 minuter kvar men hade lite svårt att tänka mig att massören (som bara har massageverksamhet som extraknäck) skulle öppna hela friskvårdscentret för en halvtimmes massage av lilla mig.

  Jag gick som sagt hem och slog upp hans nummer på eniro och ringde honom. Satt för en sekund och valde mellan att skälla ut honom efter noter, "jag hade minsann tid hos dig klockan 9 men hela skiten är nersläckt och du ligger säkert hemma och sover dör du har minsann glömt bort att det är semestervecka och att du bokat in mig. om du menade 21 kunde du ju åtminstone sagt det! Men nej! Om du bara hade haft minnet hade vi kunnat åka till göteborg igår och inte vänta tills i dag på eftermiddagen, din skit!" och så vidare. Men jag valde den trevligare varianten och hoppsan, min tid stämde visst och han hade kommit dit nu. Haha, var ju egentligen inte arg än så det var tur jag valde den trevliga varianten haha!

  så jag gav mig neråt igen och fick min underbart sköna halvkroppsmassage av den otroligt trevliga massören! Det var skönt!

   I eftermiddag är det göteborgsdags! Då ska vi åka tåg med ALice för första gången, få se hur det går. Men det ska nog gå bra. Så nu ska jag vänta på att ALice och Hasse vaknar ur sin förmiddagskoma, ge Alice mat och sen ska vi börja packa.

kram på er!

Presentation


Hej!
Jag heter Linn, är 21 år och mamma till två töser, Alice & Linnea. Här skriver jag om min dag, mina tankar och mitt liv. Enjoy!

Omröstning

Följer du min blogg?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna en rad i gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards